Kazimierz Smoliński to poseł PiS z Pomorza, który zachęca polskie miasta i gminy, żeby podejmowały uchwały przeciwko tzw. promocji LGBT. Poseł robi to w swoim regionie i w całej Polsce. Ideologię walki z LGBT oraz “oddolnego”, lokalnego jej wdrażania poseł Smoliński zaczerpnął od Aleksandra Czujewa, putinowskiego deputowanego do rosyjskiej Dumy.

Tak się składa, że w latach 2006-2008 Smoliński był prezesem zarządu Stoczni Gdynia.  Zarząd ten podpisał umowę z polską filią Zjednoczenia Przemysłowego Donbasu (postsowiecka korporacja z wschodniej Ukrainy, negocjująca wówczas z rosyjskimi mafijnymi oligarchami i niedługo potem przez nich przejęta). Umowa była skrajnie niekorzystna dla Stoczni Gdynia, a korzystna dla Zjednoczenia Przemysłowego Donbasu. Jak podaje “Gazeta Wyborcza”, postsowiecka korporacja zapłaciła tylko 32 mln za stoczniowe pochylnie warte 190 mln zł.

Za umowę odpowiadał Arkadiusz Aszyk, kolega Kazimierza Smolińskiego. Aferą zajmowała się m.in. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego – czyli kontrwywiad. Nic dziwnego. Tym bardziej, że w tym samym czasie kremlowski oligarcha Aliszer Usmanow zaczął zabiegać o udziały w Zjednoczeniu Przemysłowym Donbasu. W następnych latach jego starania zostały uwieńczone sukcesem.

Usmanow związany jest z:
rosyjskim wywiadem wojskowym GRU;
– tzw. mafią sołncewską, która wspólnie z GRU prowadzi infiltrację polskiego biznesu i polityki.

Firmy i osoby związane z mafią sołncewską występują lub występowały:
– w otoczeniu Antoniego Macierewicza;
– w otoczeniu Mateusza Morawieckiego;
– w aferze taśmowej z 2014 r. (która przyczyniła się do tego, że PiS przejął władzę w Polsce).

Powiązania oligarchy Usmanowa i mafii sołncewskiej z:
– politykami PiS;
– aferą taśmową;
zostały opisane i udokumentowane w książkach:
– “Macierewicz i jego tajemnice” Tomasza Piątka;
-“Morawiecki i jego tajemnice” Tomasza Piątka;
– “Obcym alfabetem. Jak ludzie Kremla i PiS zagrali podsłuchami” Grzegorza Rzeczkowskiego.

Co do Zjednoczenia Przemysłowego Donbasu, to rzecznikiem jego polskiego przedstawicielstwa (ISD Polska) był Jacek Łęski, obecnie dziennikarz pisowskiej TVP. Łęski prowadzi program o nazwie Studio Polska razem ze słynną Magdaleną Ogórek (byłą kandydatka SLD na stanowisko prezydenta RP, która w kampanii wyborczej 2015 r. obiecywała, że będzie… dzwonić do Władimira Putina i prowadzić z nim rozmowy).

W 2006 r. Zjednoczenie Przemysłowe Donbasu przyczyniło się do tego, że biznesmen Michał Lisiecki stał się wydawcą tygodników “Do Rzeczy” i “Wprost“. Mianowicie wycofało się z planowanych inwestycji w polskiej spółce Arksteel, zabierając swoich przedstawicieli z rady nadzorczej i ze stanowiska prezesa zarządu. Pozwoliło to Lisieckiemu przejąć spółkę Arksteel.

Michał Lisiecki przeobraził Arksteel w spółkę PMPG SA. Firma ta kontroluje “Do Rzeczy” i “Wprost“. W 2014 r. oba tygodniki – wciąż kontrolowane przez firmę Michała Lisieckiego – nagłośniły nagrania z restauracji Sowa & Przyjaciele.  Zrobiły to zgodnie z intencją rosyjskich organizatorów afery. Pomogło to PiS wygrać wybory parlamentarne. Lisiecki w tej chwili jest podejrzany o udział w zorganizowanej grupie przestępczej prowadzącej działania korupcyjne.

Tak się składa, że operację przejęcia spółki Arksteel przez Lisieckiego z rąk Zjednoczenia Przemysłowego Donbasu prowadził menedżer Dawid Sukacz.

Ten sam Dawid Sukacz zasiadał w radzie nadzorczej spółki Kleba Invest SA, której prezesem był… poseł Kazimierz Smoliński.

Kto przewodniczył radzie Nadzorczej spółki Kleba Invest SA? Przedsiębiorca Andrzej Bartosiewicz. Bartosiewicza razem ze Smolińskim odnajdujemy również w firmie Wittman, gdzie:
– Smoliński w latach 2013-2014 pełnił funkcję prezesa zarządu;
– podczas gdy Bartoszewicz był współwłaścicielem i przedstawicielem firmy.

Dlaczego interesuje nas Bartoszewicz? Dlatego, że równocześnie był też prezesem spółki Admiral Boats, która eksportowała jachty do Rosji.

Podjęta przez Zachód próba sprzeciwienia się Rosji przyniosła duże straty Bartoszewiczowi, eksporterowi jachtów i biznesowemu partnerowi posła Smolińskiego.

W jaki sposób do tego doszło? Otóż po napaści Putina na Ukrainę Zachód zastosował sankcje wobec Rosji. Rosja zaś odpowiedziała swoimi kontrsankcjami blokując import licznych zachodnich (m.in. polskich) produktów.
Wszystko to:
– osłabiło rosyjską gospodarkę;
– spowodowało dewaluację rubla;
– zmniejszyło zdolność Rosjan do kupowania towarów z Zachodu, w tym z Polski (stały się niedostępne lub zbyt drogie);
– zmniejszyło zyski z eksportu licznych towarów (w tym jachtów) do imperium Kremla.

Skąd wiemy o tych stratach Andrzeja Bartoszewicza, partnera biznesowego posła Smolińskiego? Sam o nich opowiadał w mediach.

W poprzednim artykule opisałem walkę Kazimierza Smolińskiego z tzw. promocją LGBT. Pomysł, żeby tę walkę zacząć na poziomie lokalnym, Smoliński wziął od Aleksandra Czujewa, putinowskiego deputowanego do rosyjskiej Dumy. Homofobiczna działalność Smolińskiego stanowi niemal dokładną kopię działalności Czujewa. Więcej na ten temat – tutaj:
https://arbinfo.pl/dlaczego-kolejne-miasta-probuja-zrobic-z-siebie-strefy-wolne-od-lgbt/

Jak widać, nie tylko ideologia i metody łączą posła Smolińskiego z putinowską Rosją. Również powiązania biznesowe.

Na zakończenie dodam, że Kazimierz Smoliński w lipcu 2018 r. został wiceprzewodniczącym sejmowej komisji śledczej ds. wyłudzeń VAT.

W ten sposób uzyskał dostęp do licznych poufnych informacji, istotnych dla polskiej gospodarki.

Tomasz Piątek

 

   

           

Informacje o autorze

Pisarz, publicysta i dziennikarz śledczy. Laureat Nagrody Wolności Prasy 2017 przyznawanej przez światową organizację Reporterzy Bez Granic, Nagrody Wolności i Przyszłości Mediów 2018 przyznawanej przez lipską Fundację Mediów, Nagrody Bestsellery Empiku 2017 i Nagrody Mediatory 2017. Autor 21 książek, w tym bestsellerów "Macierewicz i jego tajemnice" (250 tys. egz.), "Macierewicz. Jak to się stało" oraz "Morawiecki i jego tajemnice". Ukończył językoznawstwo na Uniwersytecie Mediolańskim. Współpracował m.in. z "Polityką", RMF FM, Krytyką Polityczną, "Gazetą Wyborczą" i włoskim dziennikiem "La Stampa". Jest stałym współpracownikiem TOK FM. Mieszka w Warszawie. Należy do Kościoła Ewangelicko-Reformowanego.